Je pravdou, že Volkswagen ve Wolfsburgu snížil pracovní směny v důsledku poruchy jednoho z dodavatelů náhradních dílů dle stávající smlouvy, jak píší Reuters? Nebo je za tím něco jiného?
Podle VW minulý týden krajský soud v Braunschweigu nařídil, aby dodavatel obnovil dodávky, ale ten prý nesplnil rozhodnutí. Co bude dál se neví. Zatím budou omezeny směny při výrobě modelů Golf, Tiguan a Touran. Že to opět nahrává prodeji Škoda auto je skoro jasné. Zatím údajně sníží práci u třetiny zaměstnanců.
Divné je, že to údajně ohrozí výrobu. Přitom ještě nedávno vedení Volkswagenu v Boleslavi tvrdilo, že bude-li problém u našich českých dodavatelů, mají vždy za ně náhradu. A najednou je ohrožená výroba? Vážně se snižuje výroba kvůli nákladům, že nejsou díly? Neměla by se k tomu vyjádřit i kancléřka Merkelová? Přece jenom je u nás Česká republika závislá na výrobě aut a závažnější problém koncernu by mohl ohrozit zářnou publicitu premiéra Sobotky, což by nebylo pro ČSSD před volbama vhodné.
Budeme sledovat tuto kauzu dál. Třeba je to pravda, ale vysvětlení je záhadné.
Komentáře
Pravda je prostinká!!Předmětné díly dodávaly USA a nyní je až do vyplacení náhrad americkým majitelům vozů výrazně omezily jako pohrůžku a donucovací prostředek.
Že by Boschům došly zfixlované náhradní díly, jejky?. :-(
Bosch je podezřelý z účasti na Volkswagengate. Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se podílel na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Mluvčí společnosti Bosch bez dalších podrobností uvedla, že firma bere obvinění vážně a spolupracuje s několika institucemi. Volkswagen se k věci odmítl vyjádřit. Formální obvinění vůči společnosti Bosch zatím vzneseno nebylo.
Zdroj:
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3289...