Inkluzivní (exklusivní) evropská škola v praxi... To nemá opět "chibu"....

 

Škola hrou Maribor - Slovinsko
Škola hrou Maribor - Slovinsko

 

Někteří ředitelé dnes uváděli, že výuka třídy, ve které je několik žáků se specifickými potřebami, je náročnější a únavnější. "Když mám ve třídě čtyři těžké integrace, tak už opravdu počítám roky, kdy z té školy odejdu," řekla dnes zástupkyně jedné z malotřídních venkovských škol. Poukázala na hodiny příprav a doučování.

 

Valachová uvedla, že ministerstvo počítá s navýšením počtu asistentů pedagogů. Od 1. ledna mají školy dostat o půl miliardy korun více, dalších 28 milionů poslouží na kompenzační pomůcky. "V roce 2017 budeme potřebovat miliardu a půl navíc jenom na asistenty pedagogů," uvedla Valachová. Asistenty ale podle ní nelze přeceňovat. "Vždycky je největší váha, práce a odpovědnost na učiteli," řekla ministryně. Proto zdůraznila také nutnost oceňovat výkonné učitele.

Co je inkluzívní vzdělávání

12. 9. 2012

Inkluzívní škola přijímá všechny děti bez ohledu na jejich sociální situaci, vyznání, rodinnou konstelaci, postižení, rasu, příslušnost k menšině a vzdělává je individuálně podle jejich potřeb. Existence různorodosti je přitom vnímána jako obohacení a přínos.

A z internetu přišlo toto:

   *Naše inkluzivní škola*

                       *Ahoj. Jmenuju se Honza. Sem žákem 5. třídy.
                       Chtěl bych vás seznámit s našý školou a taky vám
                       vyprávjet, co sme se dnes učili.*

                       *Naše škola je velmy moderní a pokroková,
                       protože je inkluzivní.Inkluze je, když se
                       všichni učí spolu v normální škole. Romové,
                       bílý, cizinci a postižené děti, všychni spolu v
                       jedné třídě. Neni tu žádná disgryminace.*

                       *V naši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě
                       učitele tu s námi souještě 3 paní asitentky a
                       jedna pani psicholožka. Ted vám všechny moje
                       spolužáki představim. *

                       *V první lavici u okna sou dvě holki - Lucka a
                       Rebeka. *

                       *Ve druhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo.
                       Jsou to Romové.Nebaví je moc sedět v lavici, tak
                       většinou běhaj po třídě, nebo si s
                       paní asistentkou hrajou vzadu a zpývaj romské písně.*

                       *Dříve pořád s dalšími Romy čekali před školou a
                       od ostatních si něco půjčovali, hlavně mobili a
                       peníze. Mě jednou odtáhly do křoví a půjčili
                       si moje peníze a bundu. Ale o tom nám paní
                       ředitelka zakázala mluvit a dnes už nesmíme do
                       školi nosit nic drahého. *

                       *Jejich rodiče to prí maji těžké kvůli
                       disgriminaci a rasizmu.Naše škola pro romské
                       žáky každý rok koupí nové mobili a tablety a
                       taky jim dává kapesné. Jinak sou všichni hrozně
                       nadaný a chytrý, hlavně na hudební a
                       výtvarnou výchovu. Mají samé dobré známki. *

                       *Ve třetí lavici sedí Štefan. Je mentálně
                       postižený. Vedle nějsedí jeho specijální
                       asistentka Renata, která mu se všým pomáhá a
                       utírá mu nudlea sliny. Mluvit nedokáže, jen
                       vydává různé zvuky, ale všichni víme, že je
                       úžasně chytrý. Dostává totiš samé jedničky.
                       Učitelky říkají, že je pro naši třídu velkým
                       obohacením. *

                       *V první lavici u dveří sou Monika a David. Ve
                       druhé lavici u dveří sedím já a vedle mě Mustafa.
                       Jeho rodiče přišly z Afgánystánu.*

                       *Ve třetí lavici je Alžběta. Je postižená s
                       daunovým syndromem,ale je hrozně chytrá. Má
                       nejlepší známky z celé naší třídy. Vedle ní sedí
                       její asistentka Martina. *

                       *Ve čtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu.
                       Manu je tu nový.Přišel k nám před 2 měsíci a
                       jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si na jeho
                       prvníden u nás. S naší třídní sme uspořádali
                       uvítací párty. Všichni sme se s ním museli
                       obejmout a poděkovat mu, že se přistěhoval do
                       naší země, protože naše země i naše škola patří
                       všem. *

                       *V poslední lavici sedí naše třídní psicholožka.
                       Pomáhá nám a řeší různé problémi. Minulý týden
                       Lucka z první lavice nechtěla dát napít
                       MilanuTancošovi, tak jí paní psicholožka musela
                       vyšetřovat pro podezření z podvjedomého rasizmu.
                       Lucka se pak musela Milanovy omluvit.*

                       *A co sme se dnes učili ? *

                       *První hodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám
                       vyprávěla o islámské kultuře. Na koncy hodiny nás
                       vizkoušela z toho, co sme si zapamatovali.
                       Všichni dostali jedničku. *

                       *Druhá hodina byla matematyka. Učili sme se
                       malou násobilku. Až se naučíme malou, tak v 6,
                       nebo 7. třídě začneme s velkou násobilkou, Už se
                       moc těším. Také si mě pan učitel vizkoušel u
                       tabule. Zadal mi deset příkladů.Správně sem
                       spočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k
                       tabuli Oláh. Pomáhala mu pani asistentka a dostal
                       jedničku. Je fakt dobrej.*

                       *Třetí hodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli
                       k nám studenti z Člověka v Tísni a měli sme
                       přednášku o lidských právech a disgriminaci lidí
                       s odlyšnou orientací. Na konci hodiny nám paní
                       učitelka pustila pohádku. Bylo to odvou gayích
                       co se zamilovali a narodil se jim malí
                       černoušek. Moc se mi pohádka líbyla. *

                       *Čtvrtá hodina byla Čeština. Učili sme se
                       romskou básničku. Nakonci hodiny sme jí společně
                       recitovali a všychni dostali jedničku.*

                       *Poslední hodinu byla hudební výchova. Učili sme
                       se zpívat romské písně. Nejlepší byli Milan
                       Tancoš a Oláhovic. Dostali jedničku a pochvalu.*

                       *Tak to je moje třída. *

                       *Naše třídní říká, že inkluzivní škola je
                       nejmodernější a nejlepší. V normálních školách,
                       kde sou jen normální běloši, tam prej má
                       hodně lidí čtyřky a pětky. Ale v naší inkluzivní
                       škole máme všichni jenom jedničky advojky.
                       Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má
                       právo na úspjech a vsdělání ! *

                       *Tak ahoj. Honza. *

Organizace poskytující poradenství cizincům

www.uprchlici.cz (Sdružení pro integraci a migraci - Poradna pro uprchlíky)
www.cicpraha.org (Centrum pro integraci cizinců)
www.opu.cz (Organizace pro pomoc uprchlíkům)
www.inbaze.cz (InBaze – komunitní centrum pro migranty a českou veřejnost)
www.p-p-i.cz (Poradna pro integraci)
praha.charita.cz/sluzby/migrace/ (Poradna pro uprchlíky a migranty - Arcidiecézní charita Praha)
www.klubhanoi.cz (občanské sdružení Hanoi)
www.icpraha.com (Integrační centrum Praha)
www.integracnicentra.cz (integrační centra v ČR)
www.caritasczech (humanitární pomoc - služby Asistenční infolinky ve vietnamském a mongolském jazyce)

Komentáře

*
*
Překročil(a) jsi maximální délku komentáře o 0 znaků.
*  captcha
slizoun socan
před 11 měsíci

Je vidět,že socani už konečně pod přísným dozorem protektorátu EU mají dobré výsledky.Proto se přimlouvám za zvýšení počtu asistentů v tzv.školách pro tyto budoucí poslance a podnikatele.

Wulff muss weg
před 11 měsíci

Dienstbierova náměstkyně Valachová (jako nestr. za ČSSD) nemá žádné pedagogické vzdělání, přesto všichni jen koukají a nechají "ministryni" řádit a zničit státní základní školy dětmi s lehkou mentální retardací a jinými poruchami.

"Proč se inkluze netýká víceletých gymnázií, škol s rozšířenou výukou, soukromých škol, zahraničních škol a jiných exkluzivních škol, jejichž společným znakem je, že si vybírají děti, které přijmou ke vzdělávání," ptá se Učitelské profesní sdružení v otevřeném dopise Valachové.

Pro boháče exkluze (vyloučení), ostatním dětem inkluze = snížení úrovně státních škol.

Ale stačí přece jít na náměstí a cinkat klíčemi. Nebo hrozit botami.

Německý prezident Christian Wulff podal rezignaci v roce 2012 po úplně maličké demonstraci, kde mu demonstranti hrozili botami:

VIDEO
https://youtu.be/TjCV5eJQhKs

Na svini Valachovou by to určitě taky zabralo. :-)

 

PAŘÁT dnes   Přidejte si nás na Facebooku

 

 

Komodity a deriváty ze stránek Kurzy.cz

 

Zlato - graf ceny

 

RUB/CZK - graf kurzu
Kurzy měn ze stránek Kurzy.cz

Poslední komentáře

  • Ten, co to cáluje:

    A před měsícem mexickej červotoč?

  • Petr:

    Klídek a hadr na čelo - nějaký exot ho...

  • n:

    Vzali nám předsedu nebo nevzali.... https://www.nov...

  • *antibuzna*:

    Samozřejmě, že volby budou. Hnutí ANO...

  • n:

    Stačí si poslechnout poslední vysilání...