Někteří ředitelé dnes uváděli, že výuka třídy, ve které je několik žáků se specifickými potřebami, je náročnější a únavnější. "Když mám ve třídě čtyři těžké integrace, tak už opravdu počítám roky, kdy z té školy odejdu," řekla dnes zástupkyně jedné z malotřídních venkovských škol. Poukázala na hodiny příprav a doučování.
Valachová uvedla, že ministerstvo počítá s navýšením počtu asistentů pedagogů. Od 1. ledna mají školy dostat o půl miliardy korun více, dalších 28 milionů poslouží na kompenzační pomůcky. "V roce 2017 budeme potřebovat miliardu a půl navíc jenom na asistenty pedagogů," uvedla Valachová. Asistenty ale podle ní nelze přeceňovat. "Vždycky je největší váha, práce a odpovědnost na učiteli," řekla ministryně. Proto zdůraznila také nutnost oceňovat výkonné učitele.
Co je inkluzívní vzdělávání
12. 9. 2012
Inkluzívní škola přijímá všechny děti bez ohledu na jejich sociální situaci, vyznání, rodinnou konstelaci, postižení, rasu, příslušnost k menšině a vzdělává je individuálně podle jejich potřeb. Existence různorodosti je přitom vnímána jako obohacení a přínos.
A z internetu přišlo toto:
*Naše inkluzivní škola*
*Ahoj. Jmenuju se Honza. Sem žákem 5. třídy.
Chtěl bych vás seznámit s našý školou a taky vám
vyprávjet, co sme se dnes učili.*
*Naše škola je velmy moderní a pokroková,
protože je inkluzivní.Inkluze je, když se
všichni učí spolu v normální škole. Romové,
bílý, cizinci a postižené děti, všychni spolu v
jedné třídě. Neni tu žádná disgryminace.*
*V naši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě
učitele tu s námi souještě 3 paní asitentky a
jedna pani psicholožka. Ted vám všechny moje
spolužáki představim. *
*V první lavici u okna sou dvě holki - Lucka a
Rebeka. *
*Ve druhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo.
Jsou to Romové.Nebaví je moc sedět v lavici, tak
většinou běhaj po třídě, nebo si s
paní asistentkou hrajou vzadu a zpývaj romské písně.*
*Dříve pořád s dalšími Romy čekali před školou a
od ostatních si něco půjčovali, hlavně mobili a
peníze. Mě jednou odtáhly do křoví a půjčili
si moje peníze a bundu. Ale o tom nám paní
ředitelka zakázala mluvit a dnes už nesmíme do
školi nosit nic drahého. *
*Jejich rodiče to prí maji těžké kvůli
disgriminaci a rasizmu.Naše škola pro romské
žáky každý rok koupí nové mobili a tablety a
taky jim dává kapesné. Jinak sou všichni hrozně
nadaný a chytrý, hlavně na hudební a
výtvarnou výchovu. Mají samé dobré známki. *
*Ve třetí lavici sedí Štefan. Je mentálně
postižený. Vedle nějsedí jeho specijální
asistentka Renata, která mu se všým pomáhá a
utírá mu nudlea sliny. Mluvit nedokáže, jen
vydává různé zvuky, ale všichni víme, že je
úžasně chytrý. Dostává totiš samé jedničky.
Učitelky říkají, že je pro naši třídu velkým
obohacením. *
*V první lavici u dveří sou Monika a David. Ve
druhé lavici u dveří sedím já a vedle mě Mustafa.
Jeho rodiče přišly z Afgánystánu.*
*Ve třetí lavici je Alžběta. Je postižená s
daunovým syndromem,ale je hrozně chytrá. Má
nejlepší známky z celé naší třídy. Vedle ní sedí
její asistentka Martina. *
*Ve čtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu.
Manu je tu nový.Přišel k nám před 2 měsíci a
jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si na jeho
prvníden u nás. S naší třídní sme uspořádali
uvítací párty. Všichni sme se s ním museli
obejmout a poděkovat mu, že se přistěhoval do
naší země, protože naše země i naše škola patří
všem. *
*V poslední lavici sedí naše třídní psicholožka.
Pomáhá nám a řeší různé problémi. Minulý týden
Lucka z první lavice nechtěla dát napít
MilanuTancošovi, tak jí paní psicholožka musela
vyšetřovat pro podezření z podvjedomého rasizmu.
Lucka se pak musela Milanovy omluvit.*
*A co sme se dnes učili ? *
*První hodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám
vyprávěla o islámské kultuře. Na koncy hodiny nás
vizkoušela z toho, co sme si zapamatovali.
Všichni dostali jedničku. *
*Druhá hodina byla matematyka. Učili sme se
malou násobilku. Až se naučíme malou, tak v 6,
nebo 7. třídě začneme s velkou násobilkou, Už se
moc těším. Také si mě pan učitel vizkoušel u
tabule. Zadal mi deset příkladů.Správně sem
spočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k
tabuli Oláh. Pomáhala mu pani asistentka a dostal
jedničku. Je fakt dobrej.*
*Třetí hodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli
k nám studenti z Člověka v Tísni a měli sme
přednášku o lidských právech a disgriminaci lidí
s odlyšnou orientací. Na konci hodiny nám paní
učitelka pustila pohádku. Bylo to odvou gayích
co se zamilovali a narodil se jim malí
černoušek. Moc se mi pohádka líbyla. *
*Čtvrtá hodina byla Čeština. Učili sme se
romskou básničku. Nakonci hodiny sme jí společně
recitovali a všychni dostali jedničku.*
*Poslední hodinu byla hudební výchova. Učili sme
se zpívat romské písně. Nejlepší byli Milan
Tancoš a Oláhovic. Dostali jedničku a pochvalu.*
*Tak to je moje třída. *
*Naše třídní říká, že inkluzivní škola je
nejmodernější a nejlepší. V normálních školách,
kde sou jen normální běloši, tam prej má
hodně lidí čtyřky a pětky. Ale v naší inkluzivní
škole máme všichni jenom jedničky advojky.
Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má
právo na úspjech a vsdělání ! *
*Tak ahoj. Honza. *
Organizace poskytující poradenství cizincům
www.uprchlici.cz (Sdružení
pro integraci a migraci - Poradna pro uprchlíky)
www.cicpraha.org (Centrum pro
integraci cizinců)
www.opu.cz (Organizace pro pomoc
uprchlíkům)
www.inbaze.cz (InBaze –
komunitní centrum pro migranty a českou veřejnost)
www.p-p-i.cz (Poradna pro
integraci)
praha.charita.cz/sluzby/migrace/ (Poradna pro uprchlíky a migranty
- Arcidiecézní charita Praha)
www.klubhanoi.cz (občanské
sdružení Hanoi)
www.icpraha.com (Integrační
centrum Praha)
www.integracnicentra.cz
(integrační centra v ČR)
www.caritasczech (humanitární pomoc - služby
Asistenční infolinky ve vietnamském a mongolském jazyce)
Komentáře
Je vidět,že socani už konečně pod přísným dozorem protektorátu EU mají dobré výsledky.Proto se přimlouvám za zvýšení počtu asistentů v tzv.školách pro tyto budoucí poslance a podnikatele.
Dienstbierova náměstkyně Valachová (jako nestr. za ČSSD) nemá žádné pedagogické vzdělání, přesto všichni jen koukají a nechají "ministryni" řádit a zničit státní základní školy dětmi s lehkou mentální retardací a jinými poruchami.
"Proč se inkluze netýká víceletých gymnázií, škol s rozšířenou výukou, soukromých škol, zahraničních škol a jiných exkluzivních škol, jejichž společným znakem je, že si vybírají děti, které přijmou ke vzdělávání," ptá se Učitelské profesní sdružení v otevřeném dopise Valachové.
Pro boháče exkluze (vyloučení), ostatním dětem inkluze = snížení úrovně státních škol.
Ale stačí přece jít na náměstí a cinkat klíčemi. Nebo hrozit botami.
Německý prezident Christian Wulff podal rezignaci v roce 2012 po úplně maličké demonstraci, kde mu demonstranti hrozili botami:
VIDEO
https://youtu.be/TjCV5eJQhKs
Na svini Valachovou by to určitě taky zabralo. :-)