Zatímco komunisti (většina) vydírali občany z přesvědčení, že to je pro lidské dobro, tato zrůdná společnost v maskách dobrodinců dodávek dotací to dělá cíleně, programově: vydírání a žádosti o výpalné už se ani nezakrývají!
Vážně není vtip: EU nám na miliardové opravy nedá, Jančura napráskal, že je to více oprava než rekonstrukce dle směrnice EU a tak nám chtějí kvůli Jančurovi peníze odebrat!
Na dálnici Praha – Brno na D1
V čem spočívá onen neuvěřitelný zločin? (Neberte prosím čísla jako přesná, ale popsání systému)
Oprava silnice 200 miliónů.
Musíme poslat do Bruselu 100 milionů. Pokud nám to Německo a Brusel povolí, pošle zpět 110 milionů a my musíme mít připravených 90 miliónů, na které se to naváže.
Fígl a vydírání je v okamžiku, kdy najdou nějakou chybičku. Nejenom že nám nevyplatí těch „bruselských 10 milionů“, ale ani těch 100 milionů našich!!
Proto se překotně hledají alternativy, proto se staví alespoň narychlo aquavaparky, předražené cyklostezky. Prostě cokoliv, aby nám těch našich 100 milionů vrátili!! Neuvěřitelně zrůdný systém!
A nyní fakta o D1
Málokdo pochybuje, že je něco méně důležitého v oblasti dopravy, než nejpřetíženější tepna D1 Praha – Brno. Jak napsat žádost o naše peníze zvané dotace? Výstavbu nové dálnice vedle, což je, uznáte pitomost. Totální rekonstrukci a rozšíření, což se nyní děje, nebo napsat pouze opravu dálnice, nechat peníze v Bruselu (ještě větší kravina) a na opravu D1 použít další peníze z rozpočtu!!
Brusel a Německo totiž vymysleli chyták: i když se totálně dálnice musí opravit, i když to je skutečně pro občany důležité a skutečně to stojí obrovské peníze, navíc všichni víme, že je to proti aqvaparkům a cyklostezkám nezpochybnitelné, na takovouto opravu dálnice vydat naše peníze z EU NESMÍME!! Ano, skutečně nesmíme! Šílené!
Na opravy kolem Mirošovic potřebujeme 20 miliard a Brusel to odmítá! Pouze na novou dálnici nebo totální rekonstrukci!
Takže pan generální ředitel ŘSD Čermák, dle mě první, kdo skutečně byl na svém místě, schválil opravu, která je více rekonstrukcí, než opravou. Na mnoha místech dle zjištění (z veřejných zdrojů) je to nutné, ale někde prý ne. A zde nastupuje a já se zdráhám napsat něco jiného: zločinec a špína Radim Jančura.
Radim Jančura nedostal nějaké dotace, tak se rozhodl, že České republice zavaří. Stejně jako Karel Janeček, kterého nyní vyšetřuje americká policie a u nás dělal boj proti korupci.
Radim Jančura vypracoval projekt, kde v místech s pevnějším podložím by se tolik nevybagrovalo a byla by to pouhá oprava za miliardy, nikoliv rekonstrukce!. Toto slovíčkaření stačilo na to, že po napráskání do Bruselu a poškozením České republiky nás občanů a řidičů, přijela Ingeborg Gräslerová z Německa a chce tento projekt, neboli peníze na rekonstrukci ZASTAVIT! Prý stačila D1 pouze zalátat a opravit…! A na to nám zase peníze nedají! Že to nechápete? Nevadí. Já také ne!
Takže: na opravu v řádu miliard nám Brusel a Německo naše peníze nedají. Pokud uděláme širší záběr opravy (rekonstrukci) , vezme se to jako plýtvání a na žádost gaunera Jančury nám zase peníze nevydají! A třetí možnost, než nechat peníze v Bruselu neexistuje! Šílené! (Odkaz nemám, ale lze dohledat Čermák – Jančura u Václava Moravce a následné oznámení do Bruselu)
Ty dotace nám prostě nedovolí nikdy vybrat. Vždy se něco najde. Takže to, co nám slibují navíc, nikdy nemáme šanci získat, ale můžeme tím politicky mávat!
Být středověk, Jančura…
A o německém (evropském) systému vydírání si udělejte úsudek sami. Pokud to rozklíčujete, zjistíte, že na většinu smysluplných projektů prostě nemáme šanci peníze dostat, takže se vymýšlí, aby se něco vymyslelo a budeme za to trestáni.
Je to větší zločin než RVHP, protože RVHP bylo totalitní a nikdo se tím netajil, kdežto toto je prý SVOBODNÉ ROZHODNUTÍ OBČANŮ NAŠEHO STÁTU!
P.S. A já se ptám, proč MF DNES a redaktor Holub to takto nepopíše, když lze vše dohledat a s kvalitnějším servisem? Nebo je lépe kydat hnůj na spoluobčany, než naštvat Merkelovou a Německo s Bruselem? Samozřejmě že vím, jak strašně se navíc rozkradlo. Promrhalo. Ale toto je o základním kameni, o systému, který je nereformovatelný a který se musí zrušit jako RVHP!
Zaražte celý dotační systém a do Bruselu už nic neposílejte!
Pro pochopení, jak to funguje, dám příklad pro starší generace:
Státní a družstevní byt
Družstevní byty vznikaly původně v padesátých létech, kdy stát nabídl, že lidé mohou bydlet okamžitě, když si bydlení zaplatí buď hotově, nebo formou půjčky. Nakonec to dopadlo tak, že ten, kdo nedostal byt jako bolševik, migrační Slováci či někdoz jiných krajů za 25000 – 35000 a stát doplatil zbytek, zaplatil cca 250 000 formou částečné anuity a doplatků. A na byt se třeba v družstvu Pokrok čekalo 20 let! (Žádosti z let 1965 se vyřizovaly v roce 1985). A to není vše.
Zatímco lidé ve státním měli činže 60- 180 Kč, + přes dotace a OPBH výměny sporáků, nátěry, bojlery apod. zdarma, takže ve větších bytech státních bydleli převážně ředitelé a soudruzi, v družstevních králikárnách zaplatili lidé výše popsané ceny, vše si hradili sami, činže 500 a víc a ještě…
Ještě z daní hradili státní byty a vybavení oněch svých nadřízených v luxusních státních bytech s malou činží!
Je jasné, že dřív nebo později tento zrůdný systém musel padnout!
A k tomu se dopracovala slavná Evropská unie. A to je ten koloběh
života, jak říkali Grossmann a Šimek v Besídce zvláštní školy…
Komentáře
A já jsem dodal:
Pane Hrbku, moc děkuji. Věděl jsem, že se někdo na Virtually ozve. Takhle si představuji "diskuzi". Greenpeace a jiné organizace na ochranu životního prostředí NIC? Tankery jsou plachetnice?
Přesvědčí Schröder Němce, že nevyužití plynovodu po mořském dně je zločin právě proti životnímu prostředí, když jsou na to takoví kadeti? Doufám, že Obama jenom Rusy "straší" a honí si triko kvůli veřejnosti.
Částečně zpravodajské divadlo, částečně obchodní trik jak oblbnout Evropu. Že by nám USA dávaly něco úmyslně levně, abychom k nim mohli vyvážet a jejich firmy padaly? Ach jo...
Dostal jsem odpověď od diskutéra pana Hrbka:
zkapalněním ze zmenší objem zemního plynu LNG 600 krát.
To mění počet potřebných tankerů o řád.
170 000 000 000: 600=283 333 333 m3 :250.000 = 1 133 tankerů ročně. To je zvládnutelné.
Poněkud horší by to bylo při přepravě stlačeného plynu stlačeného na 200 atm. Pak by bylo zapotřebí cca 1 400 tankerů
S pozdravem
BTW: Je určitý rozdíl mezi inženýrem ekonom a inženýrem technikem
Škoda, že jsem na počty blbej. Rád by následující údaje přepočítal, a také se ujistil, že zkapalněním objem zůstává stejný jako ve stavu plynném. Přesto z Virtually z Paulczyňského HLODŮ si dovolím citovat. Možná, že někdo ze zdejších čtenářů to zeširoka zanalyzuje. Pokud by to totiž byla pravda, byla by to bomba. A tak si raději s hodnocením počkám.
Americký prezident Obama vyslovil v Bruselu "geniální" myšlenku o dovozu zemního plynu nikoli plynovody z Ruska, ale tankery z USA. Tak se na to pojďme podívat, co někdo spočítal. Z Ruska do EU přiteče ročně množství cca 170.000.000.000 m3 zemního plynu. Největší současné existující tankery mají přepravní kapacitu cca 250.000 m3 zemního plynu. Pokud by se tedy toto množství plynu přepravovalo po moři, odpovídalo by to ekvivalentu cca 680.000 tankerů ročně, tedy vykládce cca 2.000 tankerů denně, tedy cca 1 tanker každou minutu. Přibližná doba plavby na trase USA-EU a zpět + nakládky a vykládky je cca 20 dnů, jeden tanker tedy zvládne na této trase max. cca 18 plaveb za rok. Pro přepravu tohoto množství zemního plynu by tedy bylo nutné postavit flotilu cca 38.000 těchto obřích tankerů. Z výše uvedeného jasně vyplývá, že podobná vize je z oblasti sci-fi a naprosto technicky, logisticky a ekonomicky nerealizovatelná. Vědomí toho, že v čele země, která se považuje za světovou velmoc, stojí člověk, který zcela vážně vypouští z úst podobné pitomosti, je velmi uklidňující. Už vidím Putina jak se hroutí