B.E.C.K pokračování: Předváděcí akce mají nový fígl. Dávají seniorům podepsat drahé opravy

Firmy prodávající zboží na předváděcích akcích pro seniory přišly s fíglem, jak obejít novelu občanského zákoníku. Ta jim znemožnila používat trik, kterým při dodání zboží až do domu mohly zákazníky připravit o možnost odstoupit od smlouvy.
Předešlé

Inspekce ČOI: Polovraždy starších a naivních občanů firmou B/E/C/K/

Prodejci si ale rychle našli nový. Zákazníkům dávají podepsat, že jim prodané zboží budou i opravovat.

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/odstoupeni-od-smlouvy-pri-predvadecich-akcich-f4y-/liberec-zpravy.aspx?c=A120828_105928_liberec-zpravy_alh

Jak nový trik vypadá, ukazuje příběh osmdesátileté ženy z Jablonce nad Nisou. Na předváděcí akci mělnické firmy Senior, s. r. o., v místním hotelu podepsala smlouvu na koupi sady nádobí, konvektomatu, indukčního vařiče a parního čističe za 7 900 korun.

Firma jí ale zároveň nechala podepsat také aktivaci jakési VIP karty a hlavně závazek, že jí bude po dobu 60 měsíců věci opravovat. Za tento servis si firma naúčtovala 22 tisíc korun.

Žena si doma obchod rozmyslela a smlouvu stornovala. Firma jí ale vzkázala, že to nejde. Podle smluvních podmínek, uvedených drobným písmem, nelze od uzavřené smlouvy o opravě a údržbě věcí odstoupit.

"Není to žádné obcházení občanského zákoníku. Jestli paní stornovala, nedodržela smluvní podmínky a v tom případě je to porušení obchodních podmínek," uvedl muž ze zákaznické firmy Senior, který se do telefonu představil jako Pavel Otáhal.

U zboží prodávaného mimo provozovnu mají zákazníci již dlouho možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Do poloviny června platila výjimka pro případy, kdy si zákazník prodávajícího pozval domů. Novela tuto výjimku zrušila, ponechala ji však na smlouvy o opravě nebo údržbě (o novele zde).

Obcházejí zákon, říká inspektorka

"V tom zákoně jsou chráněni například opraváři praček nebo televizí. Firma ale na základě toho vymyslela dohodu o opravě zboží. Napsali tam vše, co si paní koupila, ale ještě do toho zahrnuli televizor. Podobný přístup je pro nás úplně nový, ještě jsme se s ním nesetkali," říká zástupkyně ředitele České obchodní inspekce pro severní Čechy Marcela Kohoutková.

Inspektoři s firmou zahájí správní řízení, na jejímž konci může být až pětimilionová pokuta za klamání spotřebitele.

"Šedesát měsíců jí to všechno budou za dvacet dva tisíc opravovat? Je to nesmysl. Nehledě na to, že máte dva roky nárok na reklamaci. Muselo by to být něco nad těch čtyřiadvacet měsíců. A také je vysoce pravděpodobné, že je za šedesát měsíců na uváděné adrese už vůbec nenajdete," poznamenala Kohoutková.

Ve smlouvě je navíc klauzule, že se kupující podpisem zavazuje k zaplacení aktivace VIP karty v ceně 8 tisíc.

"Je to klamání, na aktivaci nemají nárok a paní musejí vyhovět. Mají nárok jen na náklady spojené se zrušením smlouvy. Ať prokážou, že aktivace a deaktivace stojí opravdu osm tisíc. Obcházejí zákon," doplnila Kohoutková.

I když tak pro osmdesátiletou ženu případ nakonec patrně skončí šťastně, momentálně zažívá těžké chvíle. Po předváděcí akci se zhroutila. "Babička je od jednání s firmou Senior, s. r. o., silně frustrovaná," poznamenala její vnučka.

 

Rubriky: ,

Komentáře

*
*
Překročil(a) jsi maximální délku komentáře o 0 znaků.
*  captcha
Nikdo nekomentoval.
 

PAŘÁT dnes   Přidejte si nás na Facebooku

 

 

Komodity a deriváty ze stránek Kurzy.cz

 

Zlato - graf ceny

 

RUB/CZK - graf kurzu
Kurzy měn ze stránek Kurzy.cz

Poslední komentáře

  • Ten, co to cáluje:

    A před měsícem mexickej červotoč?

  • Petr:

    Klídek a hadr na čelo - nějaký exot ho...

  • n:

    Vzali nám předsedu nebo nevzali.... https://www.nov...

  • *antibuzna*:

    Samozřejmě, že volby budou. Hnutí ANO...

  • n:

    Stačí si poslechnout poslední vysilání...