Jak to skutečně bylo na začátku stavby D8 přes České středohoří

 I když se na Děti země, potažmo Miroslava Patrika nepřetržitě nadává, měli bychom znát úplnou pravdu, jak to skutečně bylo. Lidé si stále nechtějí připustit, že stavební lobby je zmanipulovala, protože "horní cesta" byla zdánlivě levnější.

Vzhledem k tomu, že jsem byl účastníkem mnoha jednání především Kamenolomu Dobkovičky a následnému schvalování o D8, musím jednoznačně potvrdit, že první část výstavby byl kolosální podvod na lidech a přírodě a Miroslav Patrik měl naprostou pravdu. Ale poslední tři roky jsem byl tvrdě proti ekologům a Zeleným, což potvrzuje jak blokáda E55 za dostavbu D8, jíž jsem byl iniciátorem a hlavním organizátorem

  tak neuvěřitelně dobrým vyústěním: onen dnes nenáviděný Bárta z Věcí Veřejných požádal Patrika, aby legislativu sladil a...

Stavba začala!

Nikdo by se neměl snížit k tomu, aby ve svém zájmu křivě obviňoval kohokoliv. A i když to zatím není populární, Patrik skutečně má ve většině pravdu, byť si politikové na něm dělají body a schlazují žáhu jako například hejtmanka Vaňhová. Kde jsou starostové Libouchce a další, kteří občany zmanipulovali k  beztunelové dálnici a jejich občané dnes pláčí? (V odkaze dole)

Zde je můj rozhovor pro Radiožurnál s Miroslavem Patrikem (v 9:40 min vysílání)

Ozvěny dne (07.05.2012 18:10)

A zde dopis Dětí Země

jehož správnost mohu potvrdit. )Pro úplnost dodávám, že tam není zahrnuta inflace a pod., ale podstata je popsána správně)

Tiskova zprava ze dne 9. kvetna 2012:

Podle Deti Zeme mohla byt dalnice D8 za stejnou cenu drive

Stacilo jednat s verejnosti o kompromisu a dodrzovat zakony


Stavebni firmy maji dnes zahajit vystavbu zbyvajicich 4,8 km trasy dalnice D8 pres Ceske stredohori s terminem jejiho dokonceni za 2,5 roku na konci roku 2014. Castecne se tak opakuje stav z listopadu 2007, kdy se vystavba dalnice delky 16,4 km zahajila a mela byt hotova za tri roky na konci roku 2010.

Slo vsak o nesplnitelny cil, prestoze se o nej urednici svym porusovanim zakonu a snaze ignorovat pozadavky verejnosti snazili. Dnes je ovsem situace rozdilna, nebot po zruseni uzemniho rozhodnuti v cervnu 2010 byla chybejici ctyri uzemni a stavebni rozhodnuti vydana s vetsi peclivosti.

"Jakmile byl v zari 2010 odvolan tehdejsi generalni reditel RSD CR Alfred Brunclik, tak konecne zacalo Ministerstvo dopravy a investor s nami jednat a nase pripominky k D8 byly peclive reseny, takze soucasne vedeni investora v cele s Rene Porubou dokazalo ziskat posledni rozhodnuti o pul roku drive, nez jsem ve sve analyze pro ministra dopravy tehdy predpokladal," vysvetluje predseda Deti Zeme Miroslav Patrik.

Podle neho pritom stacilo, aby Reditelstvi silnic a dalnic CR a Ministerstvo zivotniho prostredi od pocatku pripravy v 90. letech minuleho stoleti postupovaly podle zakona s ohledem na cenny krajinny raz a prirodu Stredohori a za ucasti verejnosti, ktera navrhovala transparentne posoudit i varianty s tunely. Trasa dalnice vsak byla v dubnu 1995 vybrana bez obcanu, jak take v roce 2003 potvrdil ombudsman a v unoru 2012 i soud.

Patrik take pripomina, ze v breznu 2005 zastupitele Usteckeho kraje pod vedenim hejtmana Jiri Sulce (ODS) zmarili posledni sanci na kompromis v podobe vystavby tunelu Kubacka delky 3,44 km ve stredni casti dalnice, misto dvou kratsich tunelu a estakad a velkych nasypu, nebot zamitli zmenu uzemniho planu.

"Podle tehdejsich nasich propoctu by dalnice s dlouhym tunelem mohla byt hotova kolem roku 2012, kdezto byvaly reditel prazskeho RSD CR Alois Lichnovsky tvrdil, ze to bude az v roce 2014. Soucasne zastupitelum nasliboval, ze schvalena trasa dalnice bude hotova uz v roce 2008, kdezto my jsme bohuzel s nasim presnejsim odhadem, rok 2013, neuspeli," vzpomina dale Patrik, kteremu dalsi vyvoj dal opet za pravdu.

Projektanti z Pragoprojektu v roce 2005 dokonce take tvrdili, ze tunel Kubacka bude prilis drahy, nebot uvazovali s cenou 2,3 mld. Kc/km. Deti Zeme naopak oponovaly s cenou 1,3 mld. Kc/km. Podle normativu Fakulty dopravni CVUT z roku 2007 ma hloubeny dalnicni tunel stat kolem 1,6 mld. Kc/km. Projektanti tak svuj odhad nadhodnotili o 43 procent, kdezto aktiviste ho podhodnotili o 20 procent. Nicmene byly presnejsi.

V roce 2005 se predpokladalo, ze dalnice D8 bude stat 7,5 mld. Kc, v roce 2007 byly naklady "vysoutezeny" na 10 mld. Kc a nyni se v rozpoctu SFDI na rok 2012 uvadi cena 15,7 mld. Kc, tj. 2x vice, nez pred sedmi lety.

Odkazy na internetove stranky:

Soud zrusil druhe uzemni rozhodnuti pro dalnici D8 (TZ, 06.03.2012) http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2328097

Zlom po 10 letech: Stavba D8 pres Stredohori zacala (06.11.2007) http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=513202

Odborne a pravni analyzy Deti Zeme o D8 (08.03.2005) http://www.tunelkubacka.ecn.cz/index.php?co=analyza

Odkazy

 


Komentáře

*
*
Překročil(a) jsi maximální délku komentáře o 0 znaků.
*  captcha
Nikdo nekomentoval.
 

PAŘÁT dnes   Přidejte si nás na Facebooku

 

 

Komodity a deriváty ze stránek Kurzy.cz

 

Zlato - graf ceny

 

RUB/CZK - graf kurzu
Kurzy měn ze stránek Kurzy.cz

Poslední komentáře

  • Ten, co to cáluje:

    A před měsícem mexickej červotoč?

  • Petr:

    Klídek a hadr na čelo - nějaký exot ho...

  • n:

    Vzali nám předsedu nebo nevzali.... https://www.nov...

  • *antibuzna*:

    Samozřejmě, že volby budou. Hnutí ANO...

  • n:

    Stačí si poslechnout poslední vysilání...