Novela mění zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání. "Zakazuje použít vyšší zvukovou hladinu u reklamy, teleshoppingu či sponzoringu," řekl iDNES.cz Václav Mencl (ODS), který šéfuje sněmovnímu výboru, pod nějž problematika médií spadá.
Reklama by tak měla být stejně hlasitá jako obsah, který televize vysílá před a po ní. Na diváky nesmí křičet ani znělka, jež odděluje reklamní blok od běžného vysílání. Pokud to provozovatel stanice nedodrží, hrozila by mu podle novely pokuta od deseti tisíc korun do pěti milionů. "Její výše by záležela na míře provinění a na tom, zda se opakuje a kolikrát," vysvětlil Mencl.
K novele vzniká vyhláška, jak bude možné její dodržování kontrolovat. Vypracuje ji Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).
Komentáře
Skutečně by se to urychleně mělo změnit.Můj pes vždycky zděšeně nadskočí a začne žalostně výt.Už kvůli němu vybírám tyto kanály málo a když už, tak po celou dobu držím ovladač, abych to mohla rychle stopnout.